maandag 18 februari 2013

Stop met kopie-Twitteren!!!

Ik heb hieronder even een lijstje voor je gemaakt met Tweets uit mijn tijdlijn op Twitter. Dan snap je wat ik bedoel:

Datum: 18-02-2013
  1. 07:05 Nu op M!: Social media in Nederland 2013: Groei van gebruik Twitter en Facebook afgevlakt
  2. 07:28 Social media in Nederland 2013: Groei van gebruik Twitter en Facebook afgevlakt
  3. 09:18 (er worden er een paar wakker) Social media in Nederland 2013: Groei van gebruik Twitter en Facebook afgevlakt
  4. 09:33 Onderzoeksresultaten social media in Nederland 2013: Social media beschouwd als vanzelfsprekend.
  5. 09:51 Social Media Nederland '13: Groei gebruik Twitter en Facebook afgevlakt 
Al deze Tweets verwijzen naar hetzelfde bericht op M! naar aanleiding van het social media onderzoek van Newcom Research & Consultancy.

Waarom maak je daar nou een nieuwe Tweet van?
Waarom niet gewoon een Retweet van de auteur (M!)? Denk je dat je interessanter bent wanneer je zelf een Tweetje plaatst in plaats van een Retweet?
Waarom? Ik snap het niet...

Worst

Ik zie nu van vijf verschillende kanten elke keer hetzelfde voorbijkomen.

Jongens/Meisjes: ik heb wel wat beters te doen!

Je vervuilt mijn tijdlijn en je maakt jezelf minder interessant voor mij.
In plaats van iemand die originele bijdragen levert, ben je niet meer dan een copycat en in sommige gevallen nog een hele slechte ook. Je maakt jezelf tot eenheidsworst, een draadje paardenvlees uit de gehaktmolen, een kleurloze Social Mediaan, een karakterloze wannabee die alleen maar de Tweetcount op zijn profiel wil verhogen.

foto: 'faces' - Berkeley - www.sxc.hu
Tot overmaat van ramp besteedt Nu.nl hier ook nog aandacht aan. Weer hetzelfde rapport van Newcom Research & Consultancy en daar gaan we weer:
  1. 09:52 Nederlandse groei gebruik Twitter en Facebook stagneert: [linkje]… Niet zo gek na stormachtige groei vorig jaar?
  2. 09:53 Nederlandse groei Facebook en Twitter stagneert
  3. 10:10 Nederlandse groei Facebook (7,9 mln) en Twitter (3,3 mln) stagneert
  4. 10:29 Nederlandse groei Facebook en Twitter stagneert
  5. 10:30 Nederlandse groei Facebook en Twitter stagneert
  6. 10:32 Groei Facebook en Twitter in NL stagneert (alleen 15+). Hoe is groei onder kinderen&welk medium neemt het over?
  7. etc. etc.

Wil je me wat beloven? Ga originele content Tweeten en doe eens wat moeite voor je followers.
Afgesproken? Dan blijf ik je grootste volger...

Links


Geen opmerkingen:

Een reactie posten