maandag 18 februari 2013

Patsen met andermans veren

Ik heb er net weer eentje voorbij zien komen: een blogpost met daarin een infographic. Vergezeld van een nietszeggend inleidend tekstje van een paar zinnen zonder toegevoegde waarde. Daar baal ik dan weer van!

Natuurlijk, je hebt er weer een blogpostje bij, dus dat is weer goed voor je SEO (elke dag verse content, drie glazen per dag).
Maar je nept mij. Je haalt me binnen met de veelkleurige pracht van een pauwenkleed, maar je blijkt al heel snel een kale plofkip met de hoofdtooi van Joan Franka op. Niks nieuws, geen nieuwe wetenswaardigheden, geen opstekertjes, niets origineels.

foto: 'Looks like lots of eyes' - aussiegall - flickr.com (cc)
Jij bent alleen maar bezig met zoekmachinebevrediging (klinkt raar, maar je snapt me wel). Daarom voel ik mij als bezoeker helemaal niet serieus genomen. De volgende keer dat ik weer een Tweet van jou voorbij zie komen is de kans groot dat ik die gewoon oversla. Misschien ontvolg ik je meteen wel na de zoveelste illusie die jij mij voorspiegelt.

Weet je wat je gewoon moet doen? Tweet gewoon het origineel! Of zoek die infographic op Pinterest op en repin of like dat. Daarna mag je van mij dat gerust Tweeten, maar doe niet net alsof je iets wereldschokkends dat je zelf hebt uitgevonden, hebt te delen met mij. Want dat heb je niet.

Niet altijd tenminste...

Links


Geen opmerkingen:

Een reactie posten